בפרק ט נבחן את דמותו של שאול בסיפור חיפוש האתונות ומציאת המלוכה. נחלק את הפרק לשלושה מוקדים – שלושה מהלכי הוראה הנבדלים זה מזה במוקד התוכני ובמיקוד הטקסטואלי – כל מהלך יאיר צד אחר בדמותו של שאול.
מלוכה במקום אתונות
שמואל א ט
מבט מלמעלה
שיעורים
מסע החיפוש של שאול ונערו
מה היחס בין המלך לעתיד לבין משרתו המלווה אותו? מי מהם מוביל ומי נגרר? מה התנ"ך רוצה לספר לנו על דמותו של שאול?
פסוקים א-יגמפגש שאול ושמואל
נעסוק בשאלת הפער בין תפיסת גורל לאמונה שיש מי שמנהל את העניינים; נעמיק בתפיסה המקראית של "הסיבתיות הכפולה".
פסוקים יד-כצניעות בהנהגה – מעלה או חולשה?
נעסוק במפגש בין שמואל לשאול בכלל, ובתגובת שאול לכבוד שנפל בחלקו בפרט. האם שאול מבין את העובר עליו?
פסוקים כא-כזמאמרים דידקטיים
בפרק ח' האל נעתר לבקשת העם להמליך מלך. בפרק זה מסופר על תחילת יישומה של הבקשה שאחריה יתחיל עידן חדש של שלטון
פרק טמסע החיפוש של שאול ונערו
מה היחס בין המלך לעתיד לבין משרתו המלווה אותו? מי מהם מוביל ומי נגרר? מה התנ"ך רוצה לספר לנו על דמותו של שאול?
פסוקים א-יגמפגש שאול ושמואל
נעסוק בשאלת הפער בין תפיסת גורל לאמונה שיש מי שמנהל את העניינים; נעמיק בתפיסה המקראית של "הסיבתיות הכפולה".
פסוקים יד-כצניעות בהנהגה – מעלה או חולשה?
נעסוק במפגש בין שמואל לשאול בכלל, ובתגובת שאול לכבוד שנפל בחלקו בפרט. האם שאול מבין את העובר עליו?
פסוקים כא-כזמאמרים דידקטיים
בפרק ח' האל נעתר לבקשת העם להמליך מלך. בפרק זה מסופר על תחילת יישומה של הבקשה שאחריה יתחיל עידן חדש של שלטון
פרק ט